tirsdag 21. juni 2011

På ettermiddagen i går ble jeg kontaktet av en journalist (jeg var den første som tok telefonen..) som ville skrive litt om Grendeturneringa og ta bilder på ØSIL stadion. Jeg fikk lirt av meg noen strofer og han fikk tatt noen bilder, så resultatet kommer vel i Salangen- nyheter før helga.
Jeg tok med meg noen dummier når jeg likevel skulle opp på banen. Jeg la ut to dummier på linje 40 og sekst meter fram. Første rep gikk bra; Moria hentet første dummy og leverte meg før hun hnetet neste dummy og leverte til meg. Andre rep la jeg ut dummiene på samme avstand. Moria hentet dummy nr en og sprang rett bort til den andre dummyen byttet ut den hun hadde med seg og kom inn mot meg med dummy nr 2. Jeg avbrøt da økta.
I lydigheta er vi jo flinke med å jobbe frivillig og uten kommandoer, så da gjorde jeg en øvelse uten kommando. Tror Moria jobber bedre når hun får "slippe litt opp" av og til. Jeg holdt Moria i hals båndet og pelma dummyen så langt jeg klarte (ikke så veldig langt...) og slapp Moria. Hun sprang og hentet dummyen og jeg sprang fra henne slik at hun måtte komme springende etter meg med dummyen. Repeterte samme 5 ganger. Moria økte betraktelig i intensitet! Hun sprang til haugen med de andre dummyene jeg hadde med, tok med seg en dummy og kom inntil med meg den uten å engang snuse på de andre dummyene. Flott at vi tør å slippe opp litt i alle øvelser! Moria elsker jo fart, så må bare være flnkere til å tenke på den måten.
Senere på kvelden var det medlemsmøte i Senterpartiet. Vi godkjente valgprogrammet for Salangen senterparti. Faktisk litt artig å være med i politikken igjen ; )!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar