onsdag 22. juni 2011

Agilitytrening.
Trening i Bardu på treningsbanen vår.
1. økt: Hoppteknikk med ett hinder, varierende høyde. Belønning med godbitskål. Moria hopper greit over de fire første høydene, men springer under den øverste høyden. Vi flytter ett hakk ned og Moria springer under den høyden også. Vi kjører resten av rep på høyde en, to og tre. Jeg er litt usikker på hvor stor vekt jeg skal legge på denne den øverste høyden. Hun hopper jo fint over alle høyder i fart. Ho hopper jo faktisk over utmarksgjerde på enda høyere høyde og uten fart, så hvorfor ho ikkje gjør det akkurat i denne øvelsen har jeg ikkje svar på...

2. økt: Slalom. Fire pinner på klokka 2 og 8. Godbitskål som belønning. 12 rep. Jeg legger vekt på innganger og vil kjøre minst mulig rett fram. Av 12 rep var det 3 feil. Altså 75% rett. De kom ved for vanskelige innganger fra begge sider.

3. økt: Samme som ovenfor. 2 feil på 12 rep. Feilene kom på for vanskelige innganger. Hun tar innganger fra ca 38 graders vinkel både fra høyre og venstre. Tror nok jeg kommer til å kjøre ei økt til med samme øvelsen før jeg starter med ball som belønning og setter pinnene nærmere. Ser for meg at jeg har litt igjen for å trene inn inngangene før jeg setter pinnene nærmere.

4. økt: Setter opp lengdehinderet og kjører noen repitisjoner på det. Bruker ball til belønning og handlet henne inn på hinderet. Hun tar brede vinkler, va 45 grader.

Fornøyde med treningsøkta. Første gang jeg faktisk klarer å gjennomføre planen jeg har satt på forhånd og fin progresjon på slalomen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar