mandag 6. juni 2011

Gledelig invitasjon!
Ragnvald satte opp treningsbane agility på vår gamle treningsplass i Løksebotn. Per Eirik, Ragnvald og eg stilte med hunda for å trene. Ellen stilte med kamera, så vi blei nok filma under treninga.
Moria og eg trente tre økter med slalom. Første økta med to pinner. Moria fikk ball i belønning fra meg og trente på innganger fra begge sider. Andre økta satte vi på to pinner til og vrei pinnene til klokka to og åtte. Kjørte belønning med ball fra meg og inngang for det meste rett fram. Tredje økt var lik andre økt, men dårlig intensitet på Moria, så av slutta etter 10 repitisjoner hvor hun hadde feilet 4 ganger. De to forrige øktene var det kjørt 12 rep med kun to feil.
Treningsbanen er en opparbeidet myr. Siden banen ikke blir vedlikeholdt, så preges den av tilbakevendelse til myr. Vått på banen, så eg kjem nok ik te å kjøre opp med min bil vess det har regna ei stund. tar ikkje sjansen på å bli sittende fast i myra. Også tungt å springe på sugende myrområde, så litt ekstra utfordring for både mennesker og hunder.
I kveld er det avslutning på grunnferdighetskurset hos Dogdiggers. Har vært et lærerikt kurs som jeg absolutt anbefaler til andre. Sjøl merker jeg at jeg er blitt flinkere til å tenke kriterier. Jeg setter opp treningsmomenter før trening og tenker etter trening hva som bør forbedres eller gjøres annerledes eller hva som rett og slett var bra! Har også trent mere variert når jeg har tatt for meg hele grunnferdighetsskjemaet. Tenker da at jeg kanskje bør sette opp punkter som skal trenes i en periode fremover, feks en måned framover. Så får tida vise om jeg greier å følge opp...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar