torsdag 13. januar 2011

Moria lufte tunga si ; ).
Kaldt igjen, så det e bære å fyre! Vi har bestemt oss for å kjøre et medlemsmøte på husflidsbua allikavel. Mamma og eg har vært å fyrt og stabla bord og stola foran ovnen, så vi får ha kver sin tur å sitte framfor ovnen ; ).
Ellers har eg faktisk sett drømmehuset mett! Bare synd at det er bebodd. I går va vi på medlemsmøte i Bardu hund og la plana for våren. Vi var på Lian i Bardu hvor Annie Moholt ( fra Salangsdalen) og familien hennes hadde kjøpt et gammelt hus som de drev å pusset opp mens de bodde der. Det var selve boligdelen i en del og garasje i andre delen. Det var loft over hele huset og garasjen, så det virka jo enormt. Allikevel var det små rom inne med tømmervegger som var malt hvit og vindu med breie vinduskarmer. Gulvet var også lakka tregul som var tatt vare på. Ellers kom vi inn i en gang med skjult garderobe. Man gikk opp et hakk for å komme inn i kjøkkenet og videre derfra inn i stua. Derfra var det en gang og innenfor der et stort bad og ei brei trapp opp til loftet. Eg angre på at eg ikkje tok bilda og at eg ikkje ba om å få omvisning.
Det som for øvrig e artig med det huset e at mamma si gammeltante har bodd der. Det bli søstra te Eline (trur ho heite Signe), altså bestefar Sverre si tante. Mamma huska ho hadde vært på den gården ilag med bestefar Sverre. Eg like sånne gårda med kjent historie ; ).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar