tirsdag 18. januar 2011

Lydighets trening i går på Sjøvegan. Wenche og jeg stilte med hunder, mens Ragnvald kom tuslende uten hunder. Godt var det for da ble ahn belønningsstasjon til Moria. Jeg trente på utgangsstilling med avstandsbelønning. Ragnvals passa ei skål med pølsebit i som var belønninga. Kriteriet var at Moria skulle sitte i korrekt utgangsstilling. Det gjikk greit når belønning var foran meg, men når belønninga ble til høyre eller venstre eller bak meg, så stilte Moria seg i sittende stillng ved siden av meg med nesa og hele seg pekende mot belønninga. Jeg måtte fire litt på kravan og godta en ikke fullt så god utgangsstilling, men det gikk seg til etterhvert. Jeg kunne til slutt stå med høyre side vendt mot belønninga, mens Moria satt i utgangsstilling på min venstre side. Dette er noe jeg kan trene mer på heime på kjøkkengulvet.
I kveld er det mere trening. da er det agility på Setermoen. Får håpe det holder seg kaldt enda i kveld, så det ikke blir så glatt å kjøre oppover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar