onsdag 18. juli 2012

Treningshelg agility 2012 i Salangen. Lørdagen var en særdeles våt dag, så folk falt fra etterhvert.

 Søndagen ble en aldeles flott treningsdag. Vi satte opp klasse 1 og åpen bana. Jeg ble vitne til Kalle og Per Erik sin første hele bane uten feil! Lover godt for Midnattsolhoppet i Tromsø!
Moria var meget fornøyd med vanndammer på banen!!!
Treningsmessig er jeg veldig fornøyd med det vi fikk trent på i helga. Moria fikk noen økter med slalom og vi gikk hele baner utenom slalomen. På banene trente vi spesielt på bakombytter. Moria har fått litt mere driv framover igjen i sommer så bakombytter ble ikke så vanskelig som jeg hadde trodd.
Trente mer agility i går på u4. Vi satte opp en ny bane hvor vi fikk trent mere bakombytte og vi tok et skritt framover på slalomen. Pinnene sto med veldig lie mellomrom, så nå er det vel ikke så lenge til vi kan lukke den.
Mandagen trente vi jakt med Emma og hundan. Moria ble klikka inn på ei tørka rypa. Den tok ho egentlig lett med et fast grep. Fornøyd med et. Moria har vært lite villig til å apportetre vilt. Rypa ble brukt i feltsøk. Feltsøk er moro å trene. Moria søker flott!
Hun fikk også et feltsøk som var større hvor det lå to dummyer. Hun snur med en gang hun har apporten og kommer inn til meg med dem! Flott! Ellers er hun mere urolig foran markeringskastet, så hun må ha en runde med ronedtrening før hun får gå i bilen og kvile seg litt.
Ellers var mamma, eg og hundan te Stilla i går. Deilig og vått etter storregnet! Stilla gir 5 nye poeng.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar