mandag 30. juli 2012



Fjelltur igjen i helga. Vi gikk opp fra Gaddskog til Setervoll og Lillesæter. Moria og eg låg i mi hytta og Elisabet, Marita og Andy lå i Setervoll. Fredagen va et aldeles nydelig ver, så då gikk vi en kveldstur til Rundvatnet 5p og så på arbeidet på Simonstua. Lørdagen va det litt dårligare ver, men sauan låg standhaftig oppe i fjellsia, så da gjekk vi oss en tur te Sagvasstinden før middag, 10p. Tåka kom etterkvert siganes. Då eg kom tebake te Brubohaugen va det kommen folk i både Leif og Eivind si hytta. På natta lørdag te søndag våkna eg av at Moria pesa veldig og virka utilpass. Eg pakka sekken og gjekk ned te Masterbakk på mårran. Moria verka helt grei bortsett fra at ho va veldig trøtt på veien heim og resten av dagen. Eg tok meg en tur te veterinæren i dag med Moria for en sjekk. Ho hadde jo innbildt svangerskap med melk i pattan, så det kan jo være grunnen til pesinga. Ellers fekk vi bære bekrefta at ho e stiv i bakparten, men det e vel sånn man må regne med når man bynne å bli ei gammel dame.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar