fredag 24. februar 2012

Bronsemerkekurs:
Første dag gikk til trening av frivillig utgangsstilling, ligg, ligg og bli og tannvisning, dvs sitt og bli. Vi trente inne i en kjeller på et ungdomshus, med tre til fire hunder ute samtidig. Veldig bra miljøtrening samtidig som vi får trent på frivillig arbeid på ting som har kommando på og er veldig dårlig til å trene frivillig på.
Moria har et veldig høyt stressnivå sjøl om hun er en 9 og et halvt år gammel frøken! Noe av stresset kommer av, i tillegg til nytt miljø og hunder tett innpå seg, at vi trener sjelden lydighet og at jeg belønnet med avstandbelønning. Pølse i avstandbelønning er mye gjevere enn pølse rett fra handa!
Første økta jobbet Moria med høyt stressnivå, men med god og presis utførelse av frivillig utgangsstilling. veldig fornøyd med at hun kan jobbe rett med et så høyt stressnivå. Jeg er usikker på hvor høyt stressnivået ehnnes er før hun tipper over, men det fikk jeg se allerede i 2. økta. Jobbet med det samme, men Moria klikket litt ut i øvelsen.
Da var det bære å pause henne. Jeg fikk ikke roet henne ned tilstrekkelig mellom første og andre økt.
Likevel syntes jeg hun roet seg bra ned da hun ble puttet i buret. Trdeje økta gikk vedlig bra. Da hadde hun samlet seg og vi gikk tilbake til å belønne fra handa. Frivillig ligg og tannvisning. Mp jobbe mer med ligg og bli uten kommando. Alt i alt vedlig fornøyd med første dag av bronsemerkekurset.
Nå håper jeg bare på fjelltur iløpet av morgen dagen!!!
God helg!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar