søndag 26. august 2012

 Feriebilder fra fjellet. Forrige søndag gikk Moria og jeg opp til mi hytta fra Masterbakk og opp Masterbakkdalen. Vi gikk videre til Setervoll hvor mamma og pappa hadde vært sia fredag og Stein m fam kom opp fra Nervaet.
Mandagen gikk vi via Sagvasstinden til Jeger og fisk hyttene ved 1. Sagvatnet, 10p.  Gikk tilbake via Sommarfjøsen. Der va det tre saua te oss m lam, så då va det opp med nøtteblanding å spandere. Artig med saua som e ven i fjellet! Då eg kom tebake te hytta va det jegera oppe som konstanterte at en sau va drept av bjørn kun 150m fra hytta tidlig på morgenen! Det ble gitt fellingstillatelse på en bjørn, så resten av tia eg va opp såg eg jegera kver dag.
 Tirsdagen va det tåka te i tolvtida, men kom oss ut en tur seinare på dagen rundt Småvatnan. Onsdagen gikk vi via Gropvatnet og mot 2. Sagvatnet. Torsdagen va det nydelig ver, så då gjekk vi opp på Lørken, Sagvasstinden, Småvatnan, Setervoll og heim te hytta.
 Fredagen va vi kun te Setervoll og fyrte. Stein m fam kom opp fra Øvervaet og skal kose seg resten av helga på hytta.En meget fornøyd Sigurd!
Lørdagen fikk eg magetrøbbel, så det va raskaste vei ned vår egen flotte canyon; Masterbakkdalen. Tok av ved Øvervaet og fulgte pappa sin nye skogsvei resten av veien ned til Masterbakk. Litt brå slutt på første del av fjelloppholdet, men vi kjem sterkare tebake!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar