fredag 6. januar 2012

Litt problemer med nettilgangen, så her kommer igjen en oppsummering av de siste dagene: mamma hadde bursdag 2. jan, så da ble det bursdagsfeiring. Mamma fikk ny sofa fra oss. Mamma og pappa har faktisk kun hatt tre sofaer på 37 år, så sofa fortjener de virkelig!!

Elisabeth og Marita dro sørover, da er juleferien over.

Vi har hatt første møte i idrettslaget og fastsatt noen viktige datoer. 1., 15. og 29. februar er det onsdagsrenn i Øvre Salangen, Salangstrimmen går av stabelen 1. april, 2. februar er det årsmøte i ØSIL, hvis vi får komite blir det moonshinerace 10. mars og hvis ikke datoen kolliderer med noe annet, så blir det klubbmesterskap på ski 28. mars. Komitelistene kommer ut snart!!

Jeg har hatt noen dager fri. Kjærkomment med litt fri nå når sola kommer tilbake; det er allerede mye lysere om dagan. Det er blitt noen trimturer til Fjellmoen disse dagen. Jeg har også ryddet litt i papirer og blad, blant annet sett gjennom urgamle Hundesport som eg klart kan kaste.

Fant en søt artikkel; rasebeskrivelse av retrieveren. Jeg siterer det som er skrevet om flatten: "..er en svært så aktiv hund. Den har stor arbeidskapasitet, er raskere enn de fleste og ved riktig trening og stimulering vil man kunne få enormt mye ut av denne retrieveren. En flat er bygget for fart og spenning. Den er svært vakker. En glimrende hund som krever et høyt aktivitetsnivå og fornuftig stimulering for å kunne bli en veltilpasset og hyggelig familienhund." Jeg kjente ikke til flatten da jeg kjøpte Moria. Jeg var sikker på at jeg ville ha en retriever og det var bare tilfeldig at det var et flatkull jeg dumpet over først, da jeg begynte å lete etter valp. Men jeg er utrolig takknemlig for den tilfeldigheten. Flatten er nok min rase. Jeg elsker det høye aktivitetsnivået og arbeidskapasiteten til Moria. Rasen passer perfekt til klikkertrening hvor de blir utfordret hele tiden til hodebruk og oppfinnsomhet. Min neste hund blir nok en flat! Garantert!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar